untuk berhubung dengan saya, boleh terus ke nurulain_rahimin[at]yahoo[dot]com dan email anda akan dijawab dalam masa kurang daripada 24 jam

keluarkan kreativiti anda

entry kali ni, tak dak hasil kait aku sendiri yang aku nak kongsikan bersama rakan2 blogger sekalian, tapi tadi bukak fb, aku tertarik sangat dengan gambar yang dikongsi oleh one of rakan fb aku...

klik untuk tumbesaran yang lebih jaya

kagum aku dengan kreativiti pemilik idea asal ini...bermula dengan selipar jepun yang memang biasa2 je kan, buat pakai masuk toilet je...tapi bermula dengan yang biasa2 tu lah hasilnya nanti memang luar biasa...tak terfikir dek akalku....memang aku ngaku la, memang takkan pernah terlintas pun dalam pale otak aku nih, pas tgk gambar nih, aku senyum2 sendiri...

betapa hebatnya akal pemikiran yang allah kurniakan kepada kita ni sehingga kita boleh menghasilkan sesuatu yang pelbagai...dari kecik lagi dah diajar, beza manusia dengan haiwan dan makhluk2 yang lain adalah A.K.A.L. sebab tu lah kalau kita sebagai manusia tak guna akal dengan sebaiknya, sama tarafla kita dengan binatang2 dan makhluk2 lain itu...

haish....bila renung2 pasal kelebihan akal yang ada, rasa sedih plak ngan sikap pelajar2 aku yang masih tak terbukak2 hijabnya untuk rajin berusaha dan rajin belajar...hmmmm...jangan sampai cikgu bukak kitab kat sini sudahlah yer...hehehe...

bak kata pak pandir yang penyanyi tuh, bukan pak pandir mak andeh tuh....
ada akal pakai ada otak gadai

notakaki : jeles tengok mereka yang diberi kelebihan mempunyai daya kreativiti yang tersangat tak tercapai dek akal ku

~mampu tengok, senyum dan berangan jer aku nih~

2 comments:

Nadratul Syazwana said...

wahhhh kreatifnyaaa :D cantik pulak tu

therosputih said...

nadratul syazwana
kreatif kan...rasa macam nak buat jugak, tp sampai ke la ni tak buat2...

Related Posts with Thumbnails